26 lutego 2019 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Mińsk Mazowiecki przy ul. Chełmońskiego 14 w Mińsku Mazowieckim odbyło się szkolenie z zakresu:
Budowy lub przebudowy publicznych dróg gminnych lub powiatowych, które a) umożliwiają połączenie obiektów użyteczności publicznej, w których są świadczone usługi społeczne, zdrowotne, opiekuńczo-wychowawcze lub edukacyjne dla ludności lokalnej, z siecią dróg publicznych albo b) skracają dystans lub czas dojazdu do tych obiektów.
oraz
Rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej
Szkolenie skierowane było do wszystkich zainteresowanych rozwojem terenów wiejskich.
Szkolenie przeprowadzili pracownik biura LGD Ziemi Mińskiej – Sebastian Zdanowicz oraz Prezes Zarządu Piotr Rawski. Następnie, omówiono zasady wypełniania dokumentacji aplikacyjnej. Prześledzono, krok po kroku, formularz wniosku, limity, kryteria wyboru operacji oraz wskaźniki do osiągnięcia w ramach operacji.